Blog
28. januar 2021

[COVID-19, ­ŁÉĆ­ŁÉĹemagajmo ga skupaj] Goran Medenjak, odgovoren za komunikacijo z uporabniki v zavodu Arnes

Komunikacija v ─Źasu vseslovenskega izpada spletnih u─Źilnic med izobra┼żevanjem na daljavo

Goran Medenjak, Arnes.jpg

Na Arnesu smo se na samem za─Źetku jesenskega izobra┼żevanja na daljavo sre─Źali z ve─Źjimi te┼żavami pri delovanju klju─Źne storitve v ─Źasu epidemije.

Arnes U─Źilnice omogo─Źajo digitalno u─Źno okolje za u─Źitelje in u─Źence. Na Arnesu uporabnikom omogo─Źamo, da se popolnoma posvetijo vsebinam, ki so pomembne v samem ┼íolskem procesu. Seveda, ─Źe storitev deluje.

Izjemno pove─Źanje ┼ítevila uporabnikov

Na┼íi sodelavci so med vikendom, tik pred za─Źetkom izobra┼żevanja na daljavo, zavzeto delali in vgrajevali novo opremo, ki smo jo dobili v zadnjem trenutku. ┼Że v ponedeljek pa smo do┼żiveli izpad storitev, zaradi res izjemnega ┼ítevila u─Źencev in u─Źiteljev, ki so ┼żeleli uporabljati storitve. 

Za osemkrat smo presegli spomladanske rekorde.

Najprej so uporabniki za dve uri preobremenili sistem enotne prijave AAI, zaradi preobremenjenosti pa so nekaterim ob─Źutno upo─Źasnjeno delovale tudi spletne Arnes U─Źilnice.

Na drugi dan je napaka v programski opremi znova povzro─Źala nedosegljivost Arnes U─Źilnic v dopoldanskem ─Źasu.

V tretje gre rado, pravijo, a smo na tretji dan izobra┼żevanja na daljavo zaznali ve─Ź napadov DDoS, ki so bili usmerjeni na ┼że tako obremenjene Arnes U─Źilnice. Prvi se je seveda zgodil v ─Źasu, ko velika ve─Źina u─Źencev za─Źne s poukom in je za okoli 15 minut ote┼żil dostop do u─Źilnic. Sledilo je ┼íe nekaj drugih, ki smo jih s pomo─Źjo SI-CERT-a, uspe┼íno blokirali.

Kako se bo odzvala javnost?

Gotovo javnost ni naklonjega izobra┼żevanju na daljavo in ob─Źasno nedelovanje spletnih u─Źilnic je povzro─Źilo velik odziv v medijih in pri uporabnikih, u─Źiteljih, u─Źencih ter njihovih star┼íih.

Na Arnesu smo odgovarjali na mno┼żico klicev in sporo─Źil ravnateljev in informatikov, hkrati so na na┼íe naslove de┼żevala vpra┼íanja novinarjev, sodelovali smo v radijskih in televizijskih oddajah, pripravljali poro─Źila za spletne portale in odgovarjali na vpra┼íanja na dru┼żbenih omre┼żjih.

Kritike so se spremenile v podporo

Prvotni negativni odziv javnosti je bil pri─Źakovan. S strokovnim in rednim poro─Źanjem o izzivih, s katerimi smo se soo─Źali med izpadom, novih re┼íitvah in iskrenim opravi─Źilom u─Źiteljem, u─Źencem in star┼íem, se je mnenje v javnosti spremenilo. Nekoliko nepri─Źakovano smo za─Źeli prejemati sporo─Źila podpore.

Inovativna spodbuda

Od leta 1992 smo prvi─Ź prejeli tako veliko ┼ítevilo pohval. Pisali so nam ravnatelji, u─Źitelji, u─Źenci, mame in o─Źetje u─Źencev in celo tisti, ki niti niso uporabljali spletnih u─Źilnic.

Med bolj zanimivimi sporo─Źili podpore so bili verzi:

Zdi se, da plan podrl se je,
da, drugi na─Źrti nekje so za te.
Stopaš po poti z imenom Ne vem,
naj ti pomagam in nekaj povem:
Vzemi v roke zdaj globus okrogel,
zavrti nasprotno kakor boš mogel.
┼Żivljenje vrtelo se v pravo bo smer,
na┼íel bo┼í smisel za miren ve─Źer.

Pisala nam je tudi u─Źenka 7. razreda:

┬╗┼Żelim Vam povedati, da kljub trenutnim te┼żavam, ki jih povzro─Źa u─Źenje na daljavo, imate na┼ío podporo. Ne po─Źutite se krive, ker sem prepri─Źana, da dajete vse od sebe za odpravo napake. Po┼íiljam Vam tople pozdrave iz obale.┬ź 

Posebne pozornosti je bila dele┼żna objava opravi─Źila direktorja Arnesa, Marka Bona─Źa, na dru┼żbenem omre┼żju Facebook, ki jo je delilo ve─Ź kot 400 uporabnikov, v┼íe─Źkalo pa ve─Ź kot 1.200.


Tehni─Źno ozadje razlagajo uporabniki dru┼żbenih omre┼żij

Zanimiv je bil trend, da so se na negativne objave na dru┼żbenih omre┼żjih odzvali na┼íi uporabniki in tisti z ve─Ź tehni─Źnega znanja, ki so izra┼żali podporo in pojasnjevali, kaj se dogaja v ozadju.


Hudomu┼íno o te┼żavah

Seveda ni ┼ílo brez zanimivih predlogov Arnesu v komentarjih novic in na dru┼żbenih omre┼żjih. V najbolj odmevnem komentarju, ki se je pojavljal v razli─Źnih medijih, so nam predlagali, naj za re┼íitev te┼żav kontaktiramo ponudnika vsebin za odrasle. Na tak┼íne predloge smo odgovarjali s humorjem, odgovori pa so bili na dru┼żbenih omre┼żjih in v medijih dobro sprejeti. Seveda smo vedno dodali na┼íe poro─Źilo o dogodkih, ki je s tem dobilo ve─Źjo izpostavljenost.

Hkrati smo na Arnesu vseskozi skrbeli, da smo odgovorili na prav vsa vpra┼íanja in se posebej posvetili negativnim odzivom. Po objavi podrobnega kon─Źnega poro─Źila so uporabniki, ki so imeli prvotno negativno mnenje, tega velikokrat spremenili v pozitivnega.

Vir: Slovenske novice


Pomembna je transparentna komunikacija

Tako velik dogodek kot je izpad spletnih u─Źilnic med izobra┼żevanjem na daljavo je pri uporabnikih najprej povzro─Źil negativen odziv. Transparentna komunikacija, ne samo z mediji, pa─Ź pa tudi z uporabniki, je bila klju─Źna za ohranitev zaupanja v javni zavod, ki je pionir slovenskega interneta.



Deli

Pridru┼żite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni ÔÇô PRSS, Slovensko dru┼ítvo za odnose z javnostmi. PRSS zdru┼żuje ve─Ź kot 300 ─Źlanov iz vse Slovenije. Iz vseh ve─Źjih podjetij. Iz vseh ve─Źjih neprofitnih organizacij, dr┼żavnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmo─Źnej┼íih mre┼ż v Sloveniji!

Postanite ─Źlan
-->