Na 8. PR teatru stopili v stik

20. november 2017 Fakulteta za družbene vede na Univerzi v Ljubljani je minuli teden gostila že 8. PR teater - študentsko konferenco o odnosih z javnostmi. Več kot 200 obiskovalcev je prisluhnilo številnim strokovnjakom kot so Andrej Pompe, Aleksander Salkić, Ajda Sitar, Jan Macarol, Filip Kržišnik in Barbara Reidl ter z njimi stopili v stik. Konferenco so organizirali člani Študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi.
Obiskovalce sta na 8. PR teatru najprej pozdravili vodja projekta Pia Erman in predsednica Slovenskega društva za odnose z javnostmi Tina Cipot, ki je obiskovalce pozdravila z naslednjimi poučnimi besedami: »Za vsakega piarovca je pomembno slednje: Stopite v stik, in sicer najprej z javnostmi. Začnite z njimi komunicirati preko različnih platform. Raziskujte in iščite svoje premije. Stopite v stik z realnostjo. Ostanite pri tem transparentni in iskreni. Stopite v stik s stroko. In zadnje – najpomembnejše – stopite v stik sami s seboj.« Udeleženci 8. PR teatra so preplet raznovrstnih komunikacij spoznavali prek kvalitetnih predavanj, okrogle mize z aktualno tematiko in privlačnih delavnic. Skozi popotovanje pa je goste vodil povezovalec letošnje konference Edin Šehović.

»Danes mesta niso samo prostor, kjer se živi in dela, danes so mesta tržno blago.« - Andrej Pompe, Formitas BBDO.

Z obiskovalci je najprej stopil v stik Andrej Pompe, soustanovitelj in partner agencije Formitas BBDO, ki je spregovoril o znamki mesta kot pomembnemu ustvarjalcu umestitve mesta v konkurenčni prostor. »Danes mesta niso samo prostor, kjer se živi in dela, danes so mesta tržno blago. Akademiki se strinjajo, da je tako kot izdelke, storitve in organizacije, mogoče označiti tudi mesta, destinacije in države. Mesta so posebni in kompleksni produkti. Med seboj tekmujejo v privabljanju turistov, vlagateljev, podjetij ter novih prebivalcev, kvalificirane delovne sile in talentov.«

Naslednji predavatelj je bil Aleksander Salkič, direktor korporativnega komuniciranja v družbi Petrol, ki je v svojem govoru izpostavil: »Pomembno je, da se povezujemo in da sodelujemo vsi deležniki v podjetju. Zaposleni morajo biti, in to tudi zahtevajo, aktivni del vseh poslovnih procesov. Zaposleni želijo biti zmagovalci, želijo zaupati vodstvu, ki jih pelje po zmagovalni poti, vendar pa jih mora prepričati, da ima vrhunske izdelke oziroma storitve, ki so plod vseh zaposlenih, na vseh organizacijskih nivojih«.

Obiskovalci 8. PR teatra so prisluhnili tudi predavanju o nativnem oglaševanju. »Smo v dobi, v kateri obstaja več mobilnih telefonov kot zobnih ščetk in več oglasov kot nekih relevantnih vsebin,« je omenjeno predavanje začel Jošt Košak, vodja in svetovanje v agenciji AV studio, in nadaljeval: »Adblockerji so vedno bolj uporabni, že 11% globalne populacije blokira oglase. Nativno oglaševanje ni nov način doseganja. Digitalno obdobje ga je le transformiralo.«

»Podjetja, kot sta Apple in Google,  kupcem niso ponudila nove tehnologije ali izdelkov, vendar so s svojimi kupci vzpostavila drugačne, nove odnose.« - Eva Šterk, Publicis One

Miha Breskvar, partner v podjetju FrodX, je na 8. PR teatru predstavil, kako tehnologija, ki je spremenila marketing in prodajo, zdaj posega tudi na področje PR. »Pravo sporočilo v pravem trenutku, s pravo konotacijo, ima pravo moč. Ker komunicirati z vsakim posameznikom posebej, pogosto ni mogoče, jih skušamo spraviti v skupine, s katerimi lahko potem komuniciramo glede na podoben interes. Tehnologija omogoča spremljati posameznega deležnika, segmentirati deležnike v skupine glede na njihov interes potrebe ali razpoloženje, pripraviti sporočila, ki bodo poslana v pravem trenutku«.

Nato sta v stik z obiskovalci stopili Eva Šterk, vodja strateškega planiranja pri agenciji Publicis One, in Barbara Randić, vodja tržnih komunikacij pri Renault Slovenija, ki sta nam razkrili, kako danes učinkovito zapeljati potrošnika. »Zapeljevanje je bila prva oblika oglaševanja. Podjetja, kot sta Apple in Google, kupcem niso ponudila nove tehnologije ali izdelkov, vendar so s svojimi kupci vzpostavila drugačne, nove odnose. Ponudila so jim rešitve, ki so povečale njihova zadovoljstva,« je začela Eva Šterk, Barbara Randić pa je nadaljevala: »To, da si najmočnejši danes, ne zagotavlja, da boš najmočnejši tudi jutri. Zato potrošnikom ponujamo izkušnje in doživetja, ki jim predstavljajo, kako z našimi produkti lahko živijo boljše, popolnejše in lažje življenje.«

Nato so se obiskovalci seznanili še s produkcijo TV oglasov od A do Ž, o kateri je govoril Alan Vitezič, direktor in kreativni producent produkcijske hiše Nora. »Veliko je govora o tem, kako se oglaševanje prenaša na splet, ampak v Sloveniji so oglaševalci za TV oglase zapravili celo več kot lani in ti predstavljajo 80% oglaševalskega kolača.«

»Mladi ljudje ne živijo več v medijskem svetu, živijo v svetu vplivnežev iz družbenih medijev.« - Jan Macarol, City Magazine in Reformabit d.o.o.

V drugem delu PR teatra sta kot prva stopila v stik Jan Macarol, urednik brezplačnika City Magazine in solastnik agencije za vplivnostni marketing Reformabit d.o.o., ter Filip Kržišnik, ena polovica F&B Acrobatics in vodja talent divizije pri influencer agenciji Reformabit, ki sta znanja željnim predavala o influencer marketingu. »Mladi ljudje ne živijo več v medijskem svetu, živijo v svetu vplivnežev iz družbenih medijev. Ne poznajo slovenskih medijskih zvezd kot poznajo zvezde iz platforme Youtube.« To, da imajo influencerji zadnje čase velik vpliv, kažejo tudi številke, ki jih je izpostavil Jan Macarol: »Influencerji imajo več kot 8% večji vpliv na nakupne odločitve kot oglasi, imajo tudi 16% večjo interakcijo v primerjavi s klasičnimi mediji«.

Kot druga in hkrati tudi edina tuja govorka pa se je pridružila Barbara Riedl, vodja odnosov z javnostmi pri podjetju IKEA za celotno Avstrijo, ki je komunikatorjem dala naslednje nasvete: »Uporabi vsa svoja orodja! Pri komuniciranju moraš uporabiti vse svoje kanale in tudi kanale izven tvojega nadzora. Ustvari odmevno zgodbo! Ljudje ki se zanimajo za tvoje podjetje želijo od njem vedeti več. Želijo vedeti kdo dela v podjetju, kaj je vizija podjetja, njegove vrednote itd.«

Okrogla miza – Novodobni marketing skozi oči influencerjev in naročnikov

Na okrogli mizi na temo novodobnega marketinga so sodelovali Ajda Sitar, ustvarjalka bloga Ajdas, Jure Marolt, ustvarjalec bloga Ljubki nesmisel, ter Urška Desetnica, PR in urednica družbenih omrežij pri podjetju Deichmann. Njihov pogovor pa je povezovala Anuša Žagar iz agencije Futura DDB. Ajda Sitar se strinja, da je »trenutno zelo velik porast influencerjev, ampak je možnost, da bo tudi naša doba minila. Vsak trenutek se lahko pojavi nekaj novega«. Z njo se je strinjala tudi Urška Desetnica, ki je k temu dodala: »Nekaj let še bo šlo navzgor, nato pa bo ostala še samo kvaliteta«. Jure Marolt je ob tem poudaril, da moraš k pisanju pristopiti s srcem, saj »nekdo, ki začne pisati blog z namenom, da bo nekaj zaslužil in postal uspešen, bo pogrnil.« Zaključno misel okrogle mize je podala Ajda Sitar z naslednjimi besedami »Začni včeraj. Ne odlašaj, saj nihče ne bo tega naredil namesto tebe. Vedi, da preveč perfekcionizma škoduje in vztrajaj!«.

Obiskovalci so na delavnicah osvajali tudi veščine, kako s pogajanji do uspeha in kako ustvariti dogodek

Vzporedno s programom sta potekali tudi dve delavnici. Na prvi delavnici z naslovom S pogajanji do uspehov, ki jo je vodil Gregor Plazar iz skupine TPV, so se obiskovalci naučili, da je za »uspešno pogajanje pomembno predvsem to, da ne kažemo svojih čustev in ostanemo potrpežljivi«. Drugo delavnico z naslovom The show must go on pa je vodila Ana Lukanc. Poudarila je, da je »dober event manager prijazen, zna voditi skupino in svoje delo opravlja s srcem«.

Sproščeno vzdušje med obiskovalci in predavatelji ter odlični sponzorji ter partnerji konference so pripomogli k odlični priložnosti za mreženje in pridobivanje novih poznanstev, ki so poglavitna za uspešno pot bodočih komunikologov. Za vse, ki ste dogodek zamudili, boste drugo leto imeli zopet priložnost, da se udeležite PR teatra – takrat že devetega zapovrstjo. Nedvomno nas čaka še veliko stopanja v stik, ki nas bodo navdušili z novimi in svežimi trendi na področju komunikacije, ki jih bomo skupaj s PR teatrom odkrivali naslednje leto! Več o konferenci si lahko preberete na http://prteater.si/