dr. Alenka Jelen-Sachez

 

dr. Alenka Jelen-Sachez, University of Stirling

GLAVNO PREDAVANJE:
Lažne novice, postresnica in Brexit: Kaj imajo odnosi z javnostmi s tem?


Leto 2016 se bo v zgodovino zapisalo kot leto, ko je svet poleg Trumpove izvolitve šokiral izid britanskega referenduma za izstop iz Evropske unije. Populizem, nacionalizem, nestrpnost in ksenofobija so v času referendumske kampanje dobivali vedno večji zagon in se manifestirali v politični retoriki tabora za izstop. S svojo šokantnostjo je relativno uspešno vdirala v medijski in javni diskurz, četudi večkrat utemeljena na post-resnici (izraz, ki ga je Združenje sestavljavcev oxfordskih slovarjev razglasilo za besedo leta 2016). Lažne novice so se ob pomanjkanju kritičnih in preiskovalnih novinarskih praks pogosto širile po tradicionalnih in družbenih medijih. Ob predpostavki, da umetnost laganja ni nič neobičajnega za politiko, so se v akademskih in strokovnih krogih odpirala vprašanja o odgovornosti in krivdi medijev ter njihovem vplivu na javno mnenje in rezultat referenduma, pri čemer so vprašanja političnih virov in njihovih odnosov z javnostmi ostajala v ozadju. Slednji imajo z brexitom več, kot se zdi na prvi pogled.

Izvedba obeh kampanj je nemalokrat kazala na amaterstvo in kršitve strokovnih in etičnih standardov, ki so sicer ostale nesankcionirane. Še več, britanski PR Week je kampanjo za izstop iz EU razglasil za kampanjo meseca in odličen primer učinkovitega komuniciranja, post-resnicam in zavajanju javnosti navkljub. V drugi vrsti je v primeru brexita svojo ceno plačala tudi pomanjkljiva komunikacijska kapaciteta Evropske unije, ki je šele pred kratkim začela naslavljati problematiko komunikacijskega prepada in negativnega ter zavajajočega poročanja britanskega tiska. Tovrstna situacija ne narekuje le resnega premisleka o vlogi in odgovornosti medijev v družbi, ampak tudi odnosov z javnostmi, ki morajo začeti delovati kot protiutež post-resnicam in lažnim novicam, če želijo okrepiti svojo integriteto in legitimnost ter prispevati h grajenju etičnega, demokratičnega in odgovornega javnokomunikacijskega prostora.
***

Dr. Alenka Jelen-Sanchez je predavateljica odnosov z javnostmi na University of Stirling na Škotskem, kjer predava teorijo odnosov z javnostmi, javne zadeve in metode družboslovnega raziskovanja ter je direktorica skupnega programa MSc Strategic Communication and Public Relations, ki se izvaja s špansko Universitat Pompeu Fabra. V svojih raziskavah se osredotoča na politične odnose z javnostmi, zlasti na odnose in procese vplivanja med politiko in mediji, pa tudi na proučevanje odnosov z javnostmi kot akademske vede. Je članica svetovalnega odbora European Communication Research and Education Association (ECREA). Alenka je po magistrskem študiju na Nizozemskem in v Veliki Britaniji doktorirala na Univerzi v Ljubljani leta 2012. Ima tudi izkušnje v praksi, saj je delala kot svetovalka za odnose z javnostmi na Fakulteti za družbene vede, kjer je tudi začela svojo akademsko kariero kot asistentka. Leta 2008 se je preselila na University of Central Lancashire, kjer je predavala do leta 2013. Še vedno aktivno sodeluje s prakso in je trenutno vodja Erasmus+ projekta Evropski dan ozaveščanja za Škotsko. Alenka je tudi britanska dopisnica za Svet na Kanalu A in piše za časopis Večer.
Koledar dogodkov
PiarNaKvadrat
20. SKOJ: Transformacija 21. april 2017
19. SKOJ: Sodelovanje 15. april 2016
18. SKOJ: PRihodnost 17. november 2014