Blog
26. januar 2021

[COVID-19, 𝐏𝐑emagajmo ga skupaj] mag. Mihaela Leskovec, TSmedia, d.o.o.

29.jpg

Ko so se v prvem valu epidemije, začela zapirati vrata podjetij in smo na daljavo komunicirali z našimi strankami, smo začutili, da so se majhna podjetja najbolj znašla na preizkušnji in v negotovosti, kako bodo preživela. Odločili smo se pomagati z izpostavitvijo zgodb podjetnikov, ki so v tem obdobju pokazali veliko mero iznajdljivosti, inovativnosti, saj smo verjeli, da je vsaka zgodba lahko spodbuda za vse ostale.  

Spomladi smo predstavili 15 zgodb#KoronaIzkušnje (od vinarja, frizerke, gostilne, arhitekturnega biroja, proizvajalca senčil, pridelovalca paradižnikov …), zdaj z njimi nadaljujemo. Obisk spletnega mesta se je povečal za 20 % (cilj je bil 5).  

Poslovni asistent Bizi je orodje, ki s podatki o podjetjih (poslovni in finančni) ter naprednimi analizami olajša odločitve o tem, s kom je dobro poslovati in komu se je bolje izogniti. Ne gre za bistveno orodje, ki bi ga stranke res nujno potrebovale za svoje delo, ampak jim pomaga, olajša delo. Zato smo se v marcu, ko smo se začeli spopadati z odpovedmi naročnin in vprašanji, zakaj naročnino obdržati, začeli spraševati, kaj vse še lahko ponudimo našim uporabnikom, da jim pomagamopremostiti težko obdobje. Poleg različnih promocijskih akcij in ponudb ter webinarjev, nasvetnih člankov, smo priložnost pomagativideli v tem, da produktu dodamo vrednost z zgodbami. Tega potenciala v 13 letih, odkar obstaja produkt na trgu, nismo znali videti ali prepoznati, saj je bil vedno fokus le na uporabi orodja in njegovih funkcionalnostih.  

K izboru zgodb in podjetnikov smo najprej povabili naše prodajne svetovalce, ki imajo prvi stik s trgom in strankami, ki so neposredno in prvi začutili njihovo stisko. Pozneje, ko so se zgodbe začele širiti prek družbenih omrežij, ko so jih podjetniki s ponosom delili, smo dnevno dobivali nove in nove predloge.  

Veliko podjetij se kljub izjemnim uspehom med epidemijo ni želelo izpostaviti (zaradi »slovenske nevoščljivosti«, »če nam gre dobro, dobimo inšpekcijo«), zato smo bili hvaležni, da smo kljub vsemu uspeli pridobiti 15 zgod podjetnikov, ki so kljub težkim razmeram naredili korak naprej, si upali stopiti iz cone udobja in delili zgodbo.    

Kot ključno ciljno skupino smo identificirali samozaposlene in zaposlene v podjetjih, to so tisti, ki v največji meri obiskujejo in uporabljajo Bizi. Osredotočili smo se tudi na tiste, ki jih zanimajo gospodarstvo in poslovni nasveti.  

Ključno sporočilo je bilo širiti optimizem in navdihovati za spremembe.  

Z zgodbami smo želeli vzbuditi pozornost in presekati tok negativne energije v gospodarstvu in med novicami. Želeli smo izpostaviti predvsem tiste,ki so znali hitro in učinkovito prilagoditi poslovanje, poiskati alternative, da so čim bolj ublažili padec prihodkov. Med njimi so zgodbe takšnih, ki so se res odlično znašli, popolnoma nadomestili padec prihodkov, se usmerili v novo dejavnost, omogočili vse, kar prej ni bilo na voljo (npr. dostava na dom, spletno naročanje, preureditev podjetja, novi prostori …).  

Najprej je bil cilj pridobiti zgodbe iz različnih dejavnosti ter tako pridobiti vpogled v različne segmente trga in težav, s katerimi se soočajo podjetja. Hkrati smo pripravili načrt izpostavljanja zgodb (kje, kdaj, kako), predvsem smo se osredotočili na to, da bomo izkoristili lastne medije v podjetju (brez kakršnega koli zunanjega plačanega zakupa).  

Ključna orodja, ki smo jih uporabili, so bila: 

  • Skupna #KoronaIzkušnje podstran ter samo spletno mesto Bizi 
  • Profili na družbenih omrežjih 
  • Spletni oglasi 
  • Sistemska out of office sporočila z vabilom k ogledu zgodb 
  • Elektronska pošta (mailingi) za manjše in večje naročnike, registrirane in testne uporabnike 
  • Novice na zunanjih digitalnih zaslonih 
  • Intranet in elektronska pošta PR TSmedia ter intranet Skupine Telekom Slovenije   

Objavljali smo po dve zgodbi na teden, in sicer na spletnem mestu Bizi. Potem smo zgodbe razširili na sklop Posel danes na Siol.net ter jih kot opomnik za navdih in spodbudo pošiljali našim naročnikom ter v prilagojeni različici testnim in registriranim uporabnikom. Zgodbe smo izpostavljali z zgodbami in objavami na Instagramu, Facebooku, Twitterju ter LinkedInu, v prilagojeni različici tudi na družbenih omrežjih medija Siol.net ter na zunanjih digitalnih zaslonih po Ljubljani. Za večjo vpletenost sledilcev smo na družbenih omrežjih uporabili ankete, označevanje podjetij, glasovanja, termometre … 

Za povečanje dosega smo izkoristili lastne medije Siol.net, Bizi, Tis in najdi.si, in sicer v seriji oglasov »V krizi se porajajo najboljše ideje«.  

Največji učinek pa so dosegli sami podjetniki, ki so zgodbe delili po svojih kanalih, posamezne zgodbe so imele po nekaj 10 delitev, najbolj brana zgodba iz serije #KoronaIzkušnje pa je bila kar 2000 % bolj brana kot povprečna novica na Biziju do takrat. Mnogim izmed njih se je po objavah povečal tudi promet (odziv vinarja, arhitekturnega biroja, kmeta). 

Ko se je prvi val epidemije končal, smo zgodbe #KoronaIzkušnje nadomestili s Plus zgodbami, v katerih izpostavljamo dosežke podjetij in primere dobrih praks, bomo pa s #KoronaIzkušnjami v novembru nadaljevali, saj nam podjetja že pišejo, da izpostavimo primere iz njihovega okolja. Opažamo namreč, da je drugi val epidemije prinesel še več iznajdljivosti, npr. v gostinskem sektorju, in takšne zgodbe, menimo, da je nujno, da jih izpostavimo.    

Hinko Kašnik, direktor podjetja Pristar, d.o.o. nam je zapisal: »Vesel sem pristopa, ki ste ga ubrali. Super ste, da izpostavljate pozitivne zgodbe. To Slovenija, ljudje in gospodarstvo zdaj potrebujejo.«  

S širjenjem zgodb se je obisk spletnega mesta v maju povečal za 20 % - vir MOSS (načrtovali smo, da bo obisk nekoliko zrastel, do 5 %, nismo pa pričakovali, da bodo zgodbe tolikokrat deljene in izpostavljene na družbenih omrežjih). Branost zgodb je bila za nekaj 10 % višja kot branost običajnih gospodarskih novic.  

Ob 2.250 sledilcih je bil doseg strani na Facebooku v maju in juniju v povprečju 6x večji kot je bil npr. v oktobru (dosegel je tudi do 30.000 uporabnikov).  

Številke pa vsekakor presežejo odzivi, ki smo jih dobili od strank in večja prodaja njihovih izdelkov oz. storitev. Kljub epidemiji smo tudi s pomočjo zgodb uspeli preprečiti padec prodaje in doseči načrtovano prodajo polnih plačljivih naročnin na Bizi.  

Naučili smo se, da lahko tudi spletno mesto, kot je Bizi, ki je prvotno namenjeno dostopu do kontaktnih, finančnih podatkov za slovenska podjetja, ustvarja vsebino, ki lahko doda vrednost osnovnemu poslanstvu produkta. V pol leta smo uspeli percepcijo finančnega pripomočka že nekoliko spremeniti, saj vse več strank in uporabnikov prepoznava Bizi kot stičišče uporabnih poslovnih vsebin (kjer lahko vsak najde poleg gospodarskih novic tudi nasvete, razpise, zgodbe o uspehu).

Deli

Pridružite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni – PRSS, Slovensko društvo za odnose z javnostmi. PRSS združuje več kot 300 članov iz vse Slovenije. Iz vseh večjih podjetij. Iz vseh večjih neprofitnih organizacij, državnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmočnejših mrež v Sloveniji!

Postanite član
-->