Blog
1. september 2022

Med ameriškimi kolegi, policijskimi strokovnjaki za komuniciranje

Še vedno pod vtisi izjemne konference, sem strnila nekaj misli po udeležbi na konferenci NIOA (National information organization association) na Floridi, ki enkrat letno združuje večsto komunikatorjev policijskih in drugih sorodnih služb v ZDA.

anita2o.JPG

Zagotovo je ne bi doživela brez podpore Mednarodnega policijskega združenja (IPA) in organizatorjev konference, ki so najbrž prvič v zgodovini dogodka omogočili udeležbo policijskemu komunikatorju izven ZDA/Kanade. Veselje ob udeležbi na konferenci je bilo še toliko večje po več letih čakanja in nenehnega spreminjanja potovalnih načrtov zaradi epidemičnih razsežnosti.  

Konferenca je bila izjemna priložnost za pogled v situacije, ki jih pri nas še nismo doživeli (in tudi upam, da jih ne bomo). Ob izjemni dobrodošlici in neverjetni prijaznosti ter dobrosrčnosti kolegov na vsakem koraku, sem domov odnesla veliko darilo: konferenca je bila namreč nekaj posebnega tudi zaradi predavateljev, ki tako zelo nesebično in odprto govorijo o svojih izkušnjah pri vsakodnevnem delu, predvsem ob različnih kriznih situacijah, da bi se lahko iz njihovih grenkih izkušenj naučili čim več. Nenazadnje te nobena služba ne more pripraviti na vse, kar lahko doživiš kot "PIO" (public information officer). 


Nekaj koristnih konferenčnih napotkov in »komunikacijskih resnic« izjemne predavateljice Judy Pal, ko govorimo o upravljanju z ugledom: 

1. Komunikacija je ključnega pomena za našo varnost.

2. Interna komunikacija je ključ do uspeha. 

3. Blagovna znamka (policijske organizacije) je izjemno pomembna - zaščitite jo (ustvarjajo jo neposredni stik z ljudmi, ustno izročilo, mediji in družbeni mediji). 

4. Ljudje najprej verjamejo svojim očem (ne toliko izrečenim besedam).

5. Komunikacijski načrt je temelj za dosego ciljev - napake omogočajo napredek.

6. Besede štejejo (veliko bolj kot nekoč): = zavedajte se svojih besed (tudi zato, ker so mediji izjemno pozorni na vsako izrečeno besedo).

7. Naši deležniki pričakujejo hitro in iskreno komunikacijo (ne pozabite, "no comment never stopped a story").

8. Družbeni mediji - so kompleksni in ključni. 

9. Načrtujte krizne odzive. 

10. Spretnosti strateškega komuniciranja so bistvene za odnose, ki jih potrebujete za uspeh.


Še posebej me je navdušilo:  

  • Posebna pozornost, ki jo kolegi dajejo družinskim članom žrtev (na primer omogočijo ogled kraja nesreče; določijo zaposlene, ki delujejo kot njihovi zagovorniki, PIO pa celo delujejo kot povezava med družinami in mediji, da jih razbremenijo pritiska novinarjev),
  • zagovarjanje transparentnega komuniciranja, 
  • skrb za zagotavljanje dodatnega gradiva za medije, tudi med odprtimi operativnimi aktivnostmi (in izjemna povezanost s kolegi, vključenimi v operativne aktivnosti).
  • Osebna nota, ki jo skušajo dodati sporočilom, kadar je to primerno (npr. »to ni bila najbolj enostavna odločitev, ki sem jo moral sprejeti«).   
  • PIO, ki si priskočijo na pomoč iz drugih služb v primerih večjih zgodb (pomagajo kolegom in celo družinam žrtev - v primeru večjih dogodkov na primer en komunikator pomaga izključno družini, je celo z njimi na pogrebu), 
  • uporaba psov pri okrevanju po tragičnih dogodkih ("comfort dogs").
  • Iskrenost in odprtost glede storjenih napak, da teh ne bi storili njihovi kolegi.

Deli

Pridružite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni – PRSS, Slovensko društvo za odnose z javnostmi. PRSS združuje več kot 300 članov iz vse Slovenije. Iz vseh večjih podjetij. Iz vseh večjih neprofitnih organizacij, državnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmočnejših mrež v Sloveniji!

Postanite član
-->